Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 1 juli 2018

Dagarna kommer...

...dagarna går. 

Tiden bara rusar fram. Vad har hänt sedan jag skrev sist?

Lite blandat. Sett på fotboll. En trevlig kväll i Kackelstugan. Kollade på Anna Ternheim. Mamma o en av systrarna tittade förbi. Haft vänner här på lite samkväm. Emma har haft övernattning med en kompis. Jag har varit på stan med en annan av mina systrar. Sett ännu mera fotboll. Patric har varit här. Varit barnvakt åt Malva. Som inatt även sover över. Vi har haft en väldigt mysigt efter middag och kväll. Avslutade dagen med lite lek på lekplatsen. 

Nu har jag krupit ner brevid henne och Emma. Jag känner mig inte helt hundra. Har en förbannad huvudvärk som inte vill släppa. Ont i bihålorna. Fattar inte varför min förkylning inte vill ge med sig. Inatt har jag varit vaken halva natten pga hosta. Var tvungen att lägga mig och sova mitt på dan idag. Helt slut. Det märkliga är att jag har inte hostat alls på hela dagen men nu, så fort jag la mig i sängen , så började jag igen. Typiskt. 

Men nu hoppas jag på att kunna sova. Behöver min skönhetssömn och jag behöver vara utvilad och ha lite extra energi över imorgon. Vi ska till Ölands djurpark. 

Emma är överladdad. Hon ska även ta med en kompis. Malva pratar om djuren hon ska titta på. Hon kommer nog tycka att det är väldigt spännande. Djurpark. Tivoli. Bassänger och vattenrutschbana. Sagoland. Tåg. Lekplats. 

Hon lär vara helt slut imorgon kväll. Jag med. Men vad gör man inte för barn och barnbarn. Jag får vila när jag blir gammal. 


Jag har köpt ett armband till mig själv med texten TODAY I CHOOSE HAPPY. 

Bra att påminna sig själv ibland. Man har ju alltid ett val. Bättre att välja att vara glad och lycklig än att se allt svart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar