Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 4 juli 2018

En pojk

Ikväll var vi bjudna på fika hos Patric och Tilda. En tårta avslöjade om det skulle bli en pojk eller flicka. Nyfikna satt vi med spänning och väntade på vad som skulle visa sig i tårtan. Blå mousse. Alltså en pojk. Åååå. Underbart. Blev så klart lite lipig. Sån lycka. Så mysigt att få en liten pojk som barnbarn. En flicka och en pojk. Bästa. 

Och tur att Malva får en lillebror för det hade hon redan bestämt att det skulle bli. Och han ska tydligen heta Prutt-Bajs. Älskade lilla Malva som snart blir storasyster. Och jag får mitt andra barnbarn. Lycka. 


Vilken dag det varit. Sol, värme, glädje. Vilken energi. 

Nu ska jag krypa ner. Kommer somna med ett leende på läpparna. Känner mig lycklig. 

Emma har en kompis som sover över. Och imorgon ska vi till stranden. Sen ska jag träffa Tildas mamma.  Farmor och mormor ska ta ett glas på stan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar