Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 30 augusti 2018

Stockholm i mitt hjärta 

På tal om klimakteriet och mens som kommer och går som den vill. Kort efter mitt tidigare blogginlägg idag så överraskades jag med att den dök upp igen. Helt utan förvarning. Har inte haft några känningar alls innan. Och det har fullkomligt runnit ur mig hela dagen. Blött igenom tre gånger. Kul. 

Idag fick jag även en kallelse för samtal inför operationen. Ska till ÖNH nästa vecka och träffa läkaren som ska göra det. Hua. Nervös bara av att tänka på det. Men ändå skönt att det går rätt snabbt. Jobbigt att vänta och våndas oxå. 

I em har vi varit på banken och fixar ett Mastercard ungdom åt Emma. Perfekt att kunna swisha till henne och så. Och vi kan ha koll på hur mycket pengar hon har. Vad hon köper osv. Och så går hennes veckopeng automatiskt  in på hennes konto varje fredag. Perfekt. 

Nu ska jag sova. Imorgon upp i ottan. Dusch och fix och sen till flygplatsen. Och hoppa på ett plan till storstaden. 

Jag och Ingela kör en weekend i Stockholm. Hotell, shopping, tjejmilen, lite bubbel och annat trevligt. Så länge sedan jag var i Stockholm city. Ska bli så himla kul. Jag älskar Stockholm.  Och så blir det Mall of Scandinavia en sväng med. Hotellet vi bor på ligger precis där. Perfekt.

Lite rädd över hur jag ska må. Om jag kommer må dåligt av att ha slutat med medicinen så tvärt. Att kroppen får abstinens. Rädd att ansiktnerven ska få spunk igen. Att få ont. 

Men äh...det blir som det blir. Kommer ha annat att tänka på. Att tex överleva tjejmilen. Hahaha. 

Trevlig helg på er ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar