Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 12 april 2017

Find the beauty in every day

Mmm...idag är det svårt att hitta nåt bra med denna dag. Ska väl vara att jag orkade pärla lite förut. Och att jag ska få passa Malva en stund sen. 
Annars känns den här dagen mest bara hopplös. 

Jag drog till gymmet. Tyckte jag kände mig stark idag. På vägen hem från gymmet gick jag in i affären och när jag skulle gå hemåt började jag må lite illa. 
Tänkte att jag var hungrig efter träningen. Hem och åt lite. Satt och läste. Skulle gå ner i källaren och plocka fram dynor till utemöbler. 
Baaam. Kom aldrig ner i källaren. Ramlade i trappan. 
Satan vad ont det gjorde. Tappade luften. Fick nästan panik. Slog i armen, bak i ryggen och rumpan. Kände mig svimfärdig. Fick lägga mig. 
Känner mig ledsen. Och tom. Hopplöshet. Jag orkar fan inte mer

Vilade en stund sen började jag pärla lite. 
Satt ensam, helt tyst i huset och pärlade i 2 timmar. Det går inte så snabbt längre och jag blir hjärntrött. Men det var kul. 
Pärlade lite jag inte kan visa än, är present. Men sen pärlade jag några andra armband oxå. 



Nu tar jag en kaffe på altanen. När jag satte mig här ute upptäckte jag sen fina "lappen" på den nya duken. 


Emma leker med en kompis. Jag ska snart gå en runda. Sen efter maten ska jag hem och passa Malvis en stund. 

Imorgon är det skärtorsdag. Då ska jag ta med Emma, hennes kompis och lilla Malva och "påska" lite. 
Emma och hennes gjorde fint påskpyssel igår 

Imorgon kväll ska vi äta hos Patric och Tilda.  Spela lite spel och umgås. Är enda dagen på hela påskhelgen vi hinner träffa dom. ❤️

Nu ska jag ut och gå. Lär väl inte gå så snabbt. Värker i ryggen. Men skönt att rensa tankarna lite...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar