Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 5 april 2017

Just idag är jag stark...

...just idag mår jag bra. 

Vaknade utvilad. Firade Micke som fyller år idag. 

Drog till gymmet och körde på rätt hårt. 



Nu ska jag plocka och fixa lite inför kvällens födelsedagsmiddag med några gäster. 

Hoppas på att solen ska titta fram lite så jag kan sitta ute en stund oxå. 
Och sen borde jag plocka upp kassarna från vår tripp till Ullared i helgen. 

I lördags var vi i Ullared 

I söndags stod vi på loppis. 

Annars har det inte hänt så mycket. 
Dagarna bara går. 
Yr lite då och då. Gungig mest hela tiden. Ofta trött.  Vätska i kroppen. Svullna fötter och knän. Och en störande tinnitus. Jo men allt är väl som vanligt. 
Men det är bara att köra på och vänta in operation. 


I måndags var jag på Mindfulness igen. Underbar kurs och fantastiska människor som är där. Nya bekantskaper som jag hoppas på att kunna fortsätta träffa i framtiden. 

Träffade lilla Malva en stund igår 

Farmors lilla charmtroll. Här provar hon en ny vind/regnjacka och byxor. Sötnos. 
Hon ger mig så mycket energi. ❤️

Igår sprang jag även 6 km. Gick bra och jag kände mig stark. Hade hoppats på att orka mer men sista km så gjorde det ont i knäna och dom var helt svullna när jag kom hem. 
Fattar inte varför jag har så mkt vätska. 


Nähepp...kanske är dax att lyfta på rumpan och börja städa. 

Ha en bra dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar