Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 17 april 2017

Glad påsk



Nu börjar påskhelgen gå mot sitt slut. 
En helg blandat med det mesta. Familjemys,påskkärringar, spelkväll, kalas, date på stan med en vän, middag hos vänner, snö, kallt, träning, godis, vila, ont, yr, tårar, skratt och en hel del annat. 
Summa summarum, en bra helg. 





Idag blir det varit en soft dag. Hängt med Emma och Malva. Lek och bus. Lekplatsen trots att det snöade. Brrrr. Även lite lek i trädgården. Malva har fått en gunga här som hon älskar.  









Helena kom förbi på en kaffe och lämnade en affisch (av en av hennes tavlor )som jag köpt. Emma har en kompis här som ska sova över så dom kollar tv. Malva sover nu och jag tänker spendera resten av kvällen i soffan. 

Jag mår illa. Den här påskhelgen har jag ätit så mkt godis så jag känner mig sprick och kräkfärdig. 
Känner mig nästan äcklad bara jag tänker på godis nu. Godis och onyttigt. 
Urk!
Nu ska jag ta tag i mitt liv. Slut med frosseriet. 
Måste rycka upp mig. När jag är lite låg och deppig vräker jag i mig. 
Klart jag ska få unna mig gott ibland. Men inte varje dag. Jag mår inte bra av det heller. 

Imorgon ska Emma till läkaren. Hon ska träffa en barnläkare. 
Hon ska utredas för sin huvudvärk ( vi har kollat synen, den var bra )
och värken i fot och knä. Det har svullnat rejält några gånger. Och värken kommer bara helt plötsligt. 
Hon har dålig aptit. ( hon har gått på extra kontroller för att hon inte ökar så mkt i vikt )
Hon får  "nässelutslag" i ansiktet lite då och då. Mest bara på kinderna och lite uppe på näsan. ( vi har kollat ev allergi men inget påvisat , även kollat laktos och gluten. )

Stora återkommande sår/blåsor i munnen


Ja förlåt. Äcklig bild. Jag vet ...🙈

Det har nämnts nån form av reumatism. ( SLE ?)
Eller kanske brist på något i kroppen. 


Skönt att dom kollar henne ❤️
 
I veckan har hon påsklov och vi ska ha ett lugnt och skönt lov. Inga planer alls. 

Jag hoppas innerligt att jag får beskedet om op. 
Läkaren hörde aldrig av sig i förra veckan. Men ringer säkert i denna. 

Håll tummarna...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar