Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 9 april 2017

Pray for Stockholm

Det känns overkligt. Ofattbart. Så ledsamt. Terrordåd i Stockholm. 
Omskakande. 
Är vi trygga någonstans? 

Ett barn, en liten flicka miste sitt liv. Oskyldig. Precis som alla andra drabbade. Varför? Oskyldiga människor. Varför?

Hela helgen har jag följt nyheterna. Kan inte släppa det. 
Dom som var där, dom som såg, dom som drabbades, som skadades, som förlorade någon...hur går man vidare?

Kommer det hända igen? Vart? När? Hur?
Hur får man stopp på det?
Visst, vi är starka tillsammans. Men...det krävs inte mkt för att en enda människa kan förstöra så mycket och för så många. 

Det är skrämmande...


Förutom det hemska som hände i Stockholm så har helgen bjudit på bra stunder. 

Emma hade kompisar hemma i fredags på lite "förfest" innan disco. Härliga tjejer. 
En av tjejerna följde även med hem hit och sov över. 
På lördagen gick dom upp själva och gjorde frukost. 
Stora tjejer nu. 





I helgen har jag påskpyntat lite här hemma. Dock väldigt lite. Påsk är inget särskilt för mig. 

Vi  har vi grejat i trädgården. Oljat trädäcket, jag har målat, slipat o grejat med ett fönster jag köpte på loppis. 



Vi har storstädat och gjort i ordning på inglasade altanen. 

Jag har haft besök av mina systrar. 
Varit ute o sprungit en runda. 
Och ikväll kom lilla familjen Wisth på besök. 
Malva testade sin gunga som vi har köpt.
Och så tog vi en fika på inglasade altanen. 
Där ute satt vi även och åt ( grillade i kväll ) för första gången i år. Definitivt inte sista.
Älskar uterummet. Bästa rummet i hela huset. 

 





Nu ska vi bara få upp paviljongen och möblerna på trädäcket oxå. Och fixa lite på vår andra uteplats. 

Jag har inte mått så bra i helgen. Känt mig trött och "frånvarande". Har varit skönt att bara vara hemma och gå och plocka lite. 
Känner mig deppig. Jag vet inte om jag orkar vänta länge till på operationen. 
Den här väntan tar så mycket energi. 

Ska ringa Linköping imorgon. 
Hoppas på besked. 

För övrigt så blir det en lugn vecka. Iallafall fram till påsk. Då är det fullt ös hela helgen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar