Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 27 april 2017

M design

Idag har det varit en ganska bra dag. Lite gungig, lite illamående, hemsk tinnitus, huvudvärk men det är ju vardag för mig så inget värre än så iaf. 
Har inte haft så jobbiga tankar heller. 
En vän hörde av sig idag och fick mig på lite bättre tankar. 
Jag måste lära mig att inte fastna vid tankarna. Utan att ,precis som molnen, låta dom passera förbi...



Jag sprang 5 km idag. Ganska bra tempo men fortfarande mör i kroppen och tung i benen efter förra löprundan. 

Imorgon ska jag till gymmet på morgonen. Sen till simhallen. Emma har studiedag. Tänkte simma några längder. 
Men på lö tänkte jag ha en vilodag. 
Vila från träning iaf. För då ska vi hjälpa Patric och Tilda med huset. 


Idag har Emma och jag varit på hennes dansträning och sen åt vi på McD. 
På måndag blir det en heldag med dans i sporthallen. Först dansavslutning och uppvisning av det dom lärt sig under terminen. 
Sen ska hon och hennes kompis Sara tävla i hip hop. 
Första danstävlingen. Sååå spännande. 

Idag fyller en vän år så jag pärlade armband till henne. 

Jag har skissat lite på vad som ska stå på tagsen jag ska beställa. Dom ska sitta på mina smycken. Dom det passar på. 


M design. Med M:et format som ett hjärta. 
Har inte riktigt bestämt mig än. Men jag fortsätter klura lite till. 
Vill komma igång med pärlandet igen innan några tags görs. 


Nu Prison break. Sen sängen. Min kropp skriker efter sängen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar