Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 1 maj 2017

Världsförälder



Jaha, då börjar den här långhelgen gå mot sitt slut. 
Nu ser jag på Världens kväll för alla barn. Gråter en skvätt som alltid. Gör så ont i mitt hjärta att se alla barn som lever under svåra förhållanden. 
Jag är världsförälder. En stolt världsförälder. "En kan inte göra allt men alla kan göra något" ❤️


Den här helgen har varit händelserik. 
I lördags hjälpte vi Patric o Tilda att måla huset. Blev en heldag hos dom. 
Vi kom dit morgon och åkte hem under natta. 
Frukost, målning,lunch,målning, fika, målning, middag, spelkväll med ett trevligt och härligt gäng ❤️ 

Kanske var det att hålla balansen på en stege i flera timmar som gjorde mig utmattad för igår låg jag helt utslagen. 
Yr och gungig hela dagen och kvällen. 
Blev inget valborgsfirande för mig. Jag låg hemma och sov. I sängen eller på soffan. Micke och Emma åkte iväg på en tillställning/bjudning själva. Var lite trist att ligga kvar hemma själv men jag behövde det. 

Idag skulle jag ut och springa på morgonen. Tyckte jag var tillräckligt pigg. Men efter 2 km blev jag yr och fick vända hemåt igen. 

Jag piggnade till och kunde följa med och titta på Emmas dansuppvisning. 
Det har varit en heldag med dans. 
Först uppvisning/avslutning där dom visade allt dom lärt sig under terminen. 
Sen åkte vi till McDonalds. 


Och sen en fika på Maxi. Efter det tillbaka till sporthallen för att se Emma och hennes kompis Sara tävla i hip hop. 
Första tävlingen och dom kom 2:a. Tjohooo ❤️




Så stolt över min lilla tjej. Och glad att hon vågade tävla. 

Imorgon ny vecka igen. 
Den har jag bestämt ska bli väldigt lugnt. 
Måste ladda batterierna inför Wings for life 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar