Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 22 maj 2017

Oljud

Ännu en härlig dag. 
Jag startade dagen med ett besök på gymmet. 
Sen kom Patric och Malva förbi en runda för lite lek och lunch ute i trädgården. 






Sen drog jag på mindfulnesskursen. 
Det var välbehövligt idag. Många jobbiga tankar. 

Nu ikväll drog jag iväg på en löprunda. 
Skönt att springa bort oro och ångest. 

Fantastisk kväll 


Nu ska jag lägga mig. 
Jag ska upp innan tuppen. 
Imorgon bär det av mot Linköping. 
Patric ska köra mig. Min snälla, omtänksamma son ❤️
Jag kanske kör lite med. Om jag vågar. Har ju känt mig rätt gungig och "konstig" ett par dagar nu. 

Imorgon ska jag göra lite undersökningar inför operationen och jag ska även få information om ingreppet , eventuella risker och komplikationer mm. 
Känns jobbigt att få veta...samtidig som jag vill veta. Kontrollfreak som jag är. 

En del av mig vill bara att tiden ska gå snabbt nu så  jag är opererad och klar. 
En annan del vill inte ens opereras och hoppas tiden går väldigt sakta fram till det är dags. 

Men ändå skönt när det här väl är över. 
Detta påverkar oss alla här hemma. Micke är också orolig. Lilla Emma med. 
Hon har mycket tankar och funderingar över att jag ska opereras. 

Nähepp. Nu ska jag lägga huvudet på kudden. Och hoppas på att jag kan förtränga att Prins Tinnitus har fest i örat. Ett jäkla oljud 😩





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar