Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 5 maj 2017

Gammal

Jahopp. Då var det helg igen. Dagarna bara går. Jag har haft en "vara lite låg"-vecka. Jag har gått på autopilot. Gjort det jag måste typ. 
Men jag känner ingenting. Känner mig tom. 
Jag vaknar men längtar direkt efter att få gå och lägga mig. Är så trött. 
Vill bara att dagarna ska gå. 
Att operationen ska vara över. 

Denna veckan har bestått av lite blandat. Gymmet. Sprungit.Träffat kuratorn. Fixat i trädgården. Hängt lite med Patric och Malva. Han är pappaledig nu. Mys. 


Idag har vi lunchat på stan. Och jag hämtade min nummerlapp jag ska ha på mig när jag springer Wings for life på söndag. 

Måtte det inte blåsa lika mycket som det gjort senaste veckan. Då kommer jag inte orka över bron. 
Men men...jag springer  så länge jag orkar eller till bilen är ifatt mig. 
Tävlar inte emot nån. Inte ens mig själv. 
Springer för dom som inte kan ❤️

Imorgon ska vi till Skälby med Patric och Malva. Sen ska vi passa Malva på kvällen. Blir en lugn lördag och bara ladda för loppet på söndag. 


Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig. 
Klockan är inte ens 22. 
Börjar jag bli gammal? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar