Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 19 maj 2017

Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra.


Plötsligt händer det. Sooool. Varmt. Sommarn är på G. Underbart. ☀️

Startade dagen med gymmet. Behövde göra av med dålig energi. 
Vet fanken inte vad det är med mig. Känner mig down. Fast jag vet inte varför. Känns som att min kropp strejkar. 
Huvudvärk. Trött. Problem med magen. Hjärtklappning. Tankspridd. Ofokuserad. 
Nära till lipen hela tiden. Ont i kroppen. Ser suddigt. 
Jag känner mig orolig och stressad 

Som någon sa till mig:
Tänkt dig att du kör bil. Sakta ner. Kör lite landsväg , se det du har runt dig och njut. Inte bara köra i 200 på motorväg och låt allt  swisha förbi. 
Och kör av på en rastplats ibland. Stanna upp , reflektera och andas. Vila!!!

Pratade med en vän idag som gav massa goda råd. 
Så skönt att ha någon man kan brainstorma med om precis allt. 
Och inte behöva skämmas för tankar och funderingar man har. 

Jag läser en bok nu 

Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra. Det är verkligen värt att fundera på. 
Bra att få sig en tankeställare ibland. 

I mitt fall är det sjukdomen som ställt till det. 
Svårigheten att inte vara densamma längre. Att inte orka. Att inte klara allt jag kunde förut. 
Yrsel , kräkningar, hjärntrötthet, dålig hörsel, tinnitus, dropattacks och dålig balans. 
Meniérès suger och jag har haft svårt att acceptera att jag är sjuk. 
Jag försöker verkligen, men det är svårt. 
Jag vill inte vara sjuk. Jag vill vara Malin. 
Jag vill inte vara sjukdomen  

Jag har även börjat komma till insikt att jag har alldeles för höga krav på mig själv. 

Jag tror operationen kommer göra mig gott. Kommer bli jobbigt direkt efter. Men sen börjar vägen  mot mitt 
nya liv...



Idag har jag varit ute precis hela dagen. Underbart i trädgården nu. 
Jag har städat lekstugan. 
Hoppas Malva kommer gilla den lika mycket som Emma har gjort. 

Emma gjorde en fin skylt. 








Vi har suttit ute och tittat på Emma när hon har hoppat studsmatta, hjulat och stått på händer. 
-Mamma titta nu. Pappa titta nu. Kolla en gång till. Kolla på det här. Såg ni...


Älskade lilla barn. Så full av energi ❤️

Nu ska jag softa i soffan en stund innan jag kryper ner och får min skönhetssömn. 

Psst. Den här är galet god

Ha en härlig helg 🌸


"Man kan tänka sig lycklig genom att låta bli att tänka sig olycklig"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar