Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 18 maj 2017

Hudcancer

Idag har jag varit på hud och kollat mina hudförändringar igen. Jag fick frysa en fläck som var basalcellscancer. Och sen skära bort en som satt på nyckelbenet som skulle skickas på analys. Troligtvis 

skivepitelcancer

 . Förhoppningsvis inget värre än så 

Under senaste 10 åren har jag tagit bort 6 fläckar som varit basalcellscancer och opererat bort en hudförändring i pannan som var malignt. 

Jag blir kallad till hud en gång om året för att ha koll. Det känns tryggt. 

Solen är underbar. Helt fantastiskt. Men den är oxå farlig om man inte skyddar sig. Det är verkligen inte bra att bränna sig. 




Efter sjukhuset hängde jag med Patric och Malva på öppna förskolan. 
Så härligt att se henne röja runt där. Busa , leka, skratta och ha kul. Mysigt sångstund var det oxå. 
Sen åt vi lunch på McDonalds. 





Nu ska jag ta en kaffe ute och njuta av solen. ☀️Med solskyddsfaktorn på 👍🏻

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar