Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 21 maj 2017

Himlen är överskattad

Vilken härlig helg vi haft. 

I går var vi på Lindsdalsdagen. Massa folk hade tagit sig dit. Det var uppträdande, gratis karuseller, mat/öltält,utställningar, försäljning och en hel del annat. 

Jag och Emma åkte karusell med Malva. Hon älskade det. 









Ett par vänner hängde spontant med hem hit. Vi hade en fantastisk em/kväll ute i solen med gott att äta och dricka. 
Först tänkte jag: Nej men vi kan inte ta hem nån. Ser ju ut som ett bombnedslag hos oss. Och inget har vi att bjuda på. 
Men jag slog bort den tanken rätt snabbt. Det behöver inte vara så krångligt och extra allt. 
Att umgås är det viktigaste. Enkelt är ibland bättre. 

Framåt kvällen cyklade vi ner till byn för att se uppträdande. 
En väldigt rolig dag och kväll. 

Mindre kul när jag vaknade i dag. Huvudvärk. Yr. Och kräktes. 

Det var nog lite för mycket av det goda på flera sätt. 
Åka snurrande karusell...mindre bra. 
Mycket folk och högt ljud. 
Stim och stoj. 
Och kanske lite för mycket alkoholhaltig dryck. Eg inte så mycket men jag dricker ju knappt aldrig nåt längre så det behövs inte mycket för att jag ska känna av det dagen efter. 

Men det var bara att kräkas, ta en huvudvärkstablett, en iskall dusch och sen gå till bussen. Jag och syrran hade bestämt Modehuset och Ikea. 
Det var en trevlig stund med shopping och fika. 
Jag repade mig rätt snabbt. Bara lite seg. 

Eftermiddagen spenderade jag i trädgården och njöt av solen. 
Tog en pw nu ikväll. Men annars har jag bara tagit det lugnt. Skönt. 


Vilket fantastiskt väder helgen har bjudit på. ☀️Idag fick Emma svalka sig i vattenspridaren. 

Det är så härligt nu när vädret är så bra, då är Emma ute och leker hela tiden. Vi får tvinga hem och in henne på kvällen. Precis så som det ska vara. 

Igår köpte jag en mugg med texten Himlen är överskattad. Älskar den. Dessutom känns det bra att pengarna jag betalade för den går till något bra. 


Himlen är överskattad är en ideell förening där man samlar in pengar för att hjälpa människor som drabbats av cancer. 🙏🏻


Gå in och läs. Köp nåt vet ja så bidrar ni till något väldigt bra. ❤️

Imorgon ny vecka igen. 
Fullt upp. 
Känner mig stressad bara av att tänka på det...
Men en dag i taget. Och en sak i taget så ska jag nog överleva denna veckan oxå. 

Nu ska jag lägga mig. Hockey på tv ... Sverige kan vinna VM-guld. Borde kanske kolla. Men nja...kroppen skriker efter sängen. Så jag lyssnar på kroppen. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar