Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 15 maj 2017

Mina smycken

Äntligen har jag kommit igång och börjat pärla lite. Vet ju att det är bra terapi , en form av meditation , när jag inte mår bra. Jag tycker ju det är så kul. Älskar att skapa. 
Det jobbiga är bara att jag blir så jäkla trött i huvudet. Efter en stunds pärlande gör jag fel. Tappar pärlor. Och har svårt att koncentrera mig. Mår illa. 
Jag får ta många pauser. 
Det går inte alls lika snabbt som innan. 

I går hade jag en jobbig dag. Jobbiga tankar. Tryck över bröstet. Ledsen. Tog en löprunda och började gråta bara helt plötsligt. 
En läkare skulle ringa upp från Linköping idag. Tror jag stressade upp mig över det. 

I morse drog jag till gymmet efter att ha lämnat Emma i skolan. På vägen hem blev jag gungig. 
Blev yr och fick kräkas. 
Fick ställa in Mindfulnesskursen. Surt. Hade verkligen behövt gå dit. 
Vilade och mådde snabbt bättre men har varit trött o matt hela dagen. 
Och det svider i halsen. Allt kräkande fräter väl sönder den. 

Här är några beställningar jag pärlat senaste dagarna







#minasmycken


Min lilla favoritfamilj kom och hälsade på en runda idag. 
Blir genast gladare när Malva bus hälsar på ❤️

Läkaren ringde från Linköping idag. Jag ska dit i nästa vecka. 
Ett möte innan op. 
Få träffa ögonläkaren och neurokirurgen som ska operera mig. Dom ska informera om ingreppet. Risker, komplikationer , rehab mm
Jag ska ta prover. Undersöka örat osv 

Min älskade son är snäll och kör mig dit ❤️

Idag fick jag veta nåt så hemskt. En vän i Sthlm förlorade sin vän i helgen. 
Hon var 44 år och dog i sömnen. Hennes dotter hittade henne död på morgonen. Alldeles kall. 
Så hemskt. Så ledsamt. 
Stackars dottern. Stackars familjen. 
Vilken smärta. Stor sorg. 

Vi borde vara mer tacksamma för det vi har. Och ta mer vara på det vi har. 
Livet kan förändras snabbt. Väldigt snabbt. Och plötsligt kan man förlora allt. 

"Fyll inte livet med dagar, fyll dagarna med liv"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar