Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 27 maj 2017

Sol ger energi ☀️

Vilken väder det har varit idag. Som en perfekt sommardag. Har varit några riktigt soliga och varma dagar nu. Och skulle visst bli fint imorgon oxå. Underbart. Livet blir så mycket enklare och roligare med bra väder. 
Sol ger energi. 

Men det får gärna regna lite nästa vecka när jag ändå ligger på sjukhus. Mooohaaa! 

Emma har haft en kompis som har sovit över så vid 10 i morse fick vi väcka tjejerna. Tröttisar. 

Vi har varit och fixat presenter till Patric som fyller år på måndag. 
Men resten av dagen och kvällen har vi spenderat i trädgården. Mys. 

Lilla Malva har varit hos oss idag. 
Och nu sover hon gott bredvid mig.
Så mysigt att krypa ner bredvid henne. 

Faster är favoriten här hemma. Malva går efter henne hela tiden och ropar:
-Emma. Emma. Emma. 

Och Emma är så fantastisk snäll och tålmodig med henne. Jag är så stolt över henne. 


Fina älskade Emma. Mammas lilla tjej börjar bli så stor. 

Det är verkligen fullt ös när Malvis är här. Massa lek och bus. 




Att hänga med dom där två en hel dag ger nog nåt extra grått hår
Men det får man ju räkna med när man är farmor haha 
Och jag älskar det. 

Barn och barnbarn...vad vore livet utan det. Vad vore jag utan dom?

Imorgon är det mors dag och jag kommer vakna upp bredvid Emma och Malva imorgon. En perfekt start på dagen.
Sen blir det ett besök på Öland. Fika med svärmor på Ölandschoklad. ❤️

Söndag imorgon. Sen måndag. Och den dagen är fullspäckad. 
Och vips så är det tisdag och jag ska till Linköping. 
Skrämmande, läskigt , ledsamt, skönt och en lättnad. Många känslor på en gång. 

Nu ska jag försöka sova. Prins T ger aldrig upp. Undra vad han går på som orkar hålla igång dygnet runt. 
Men han ska inte få knäcka mig. 
Jag ska vinna. Jag ska sova!!!

Natti





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar