Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 24 april 2017

Ost

Hade lite på känn att något var på G. Huvudvärk, trött, kraftig tinnitus och ont i örat i går kväll. Och känningar hela helgen egentligen. 
I natt, ja eller rättare sagt tidigt i morse, 04.50, vaknade jag yr. Hej virvelvinden!
Hej Mr Menieres och Herr Kräk. 

Märkte inte ens när Emma och Micke drog i väg imorse. 
Nu är jag uppe. Har fått i mig kaffe och frukost. Och ost. Jag är så konstig. Får mani på olika saker hela tiden. Just nu är det ost. Tar några skivor som jag rullar ihop och sen äter. Så kan jag göra flera ggr om dagen. Det är ju såååå gott. 

Nu sitter jag och kollar Nyhetsmorgon. Intervju med Läckberg. Blir så fascinerad av hennes skrivande. Hon gick en skrivarkurs. Sen var hon igång. 
Kanske är det jag ska göra. Skriva kan jag och idéer har jag. Men det där med att komma igång...


Funderar på om jag ska försöka ge mig ut och ta lite luft. Få igång kropp och knopp så jag klarar/orkar ge mig iväg på Mindfulnesskursen i em. 

Ha en bra måndag ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar