Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 24 april 2017

Näthat

Vilken dag. Helt slut. 
Yr och kräkning tar musten ur mig totalt. 

Jag tog mig till mindfulnesskursen iallafall. Och det är jag tacksam över. 
Den kursen ger mig så otroligt mycket. 

Tog en liten pw nu ikväll. Trots regn och en mindre storm. 
Men resten av kvällen har jag bara tagit det lugnt. 
Ryggläge i soffan. Vi gjorde det enkelt för oss och gjorde "bara" varma mackor till middag. 

Tänkte på en sak...näthatare, hur orkar dom?
Jag följer vissa kändisar på sociala medier och ser hur mkt skit dom får ta i kommentarerna. 
Det är för mig ofattbart. 
Det är klart jag har åsikter och tycker en del om vissa saker dom säger eller bilder dom lägger upp men det är inget jag behöver skriva något om. Åsikt kan man ha, för alla tycker inte lika om allt. Och det är väl tur det. Vore förbannat tråkigt om alla tyckte och tänkte precis likadant. 
Men att näthata eller vara elak i kommentarer det förstår jag inte. 
Varför följer man någon på sociala medier eller läser bloggar om man stör sig på personen? Enklast för alla inblandade är väl att man slutar följa då?

En del människor har verkligen brist på respekt. 
Och många tänker inte en gång extra innan dom vräker ut sig saker. Och att behandla/bemöta andra som man själv vill bli behandland eller bemött verkar inte finnas i deras värld. 
Somliga har även brist på empati och verkar gilla att sparka på dom som redan ligger. 

Så många där ute, både in real life och bakom skärmarna borde lära sig att sköta dig själv och skita i andra. 
Och väldigt många av dom som "hatar", är elaka, sprider rykten och osämja är dom som egentligen borde sopa rent framför sin egen dörr först. 
Vad hände med att vara förebilder åt våra barn?

Nä mer kärlek åt folket. Och AV folket så skulle världen bli en lite bättre plats att leva på. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar