Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 21 april 2017

Nervös

Idag har jag pratat med operationssekreteraren och fått dagen för min operation. 
Det är en nerurokirurg som ska göra operationen. 
Gud jag är så nervös. 
Har väntat på att få tiden. Velat att operationen ska bli av. 
Men nu när jag har fått tiden är det så definitivt. 
Nu ska det bli av. 

Jag känner mig nervös. Och rädd. 

Hur kommer jag må? Kommer det bli komplikationer? Ansiktsförlamning?
Fult ärr? Dom går in vid tinningloben. 
Kommer jag ha nån balans? Kunna gå?
Hur länge blir jag kvar på sjukhus?

Jag känner mig alldeles skakig. 
Är helt konstig i huvudet. Kan inte tänka klart. 

Fick nästan panik efter att jag hade pratat med sköterskan. 
Klarade inte av att vara hemma. Tog med mig Emma in till stan. Vi gick och fikade på hennes favvofik, Kullzenska. 

Och så letade vi som galningar efter ett diadem med två fluffiga bollar som nån tjej i Sveriges yngsta mästerkock har. Det var slut på Glitter och fanns inget nån annanstans. Men då kom jag på en idé. Vi köpte två nyckelringar med bollar och ett diadem. Lite fix och trix sen blev det precis som hon hade önskat. Och jag är ,för tillfället, världens bästa mamma. 
Är tydligen inne med sånt. Kanske borde göra ett till mig själv oxå. Hahaha

I morse kunde jag inte sova så jag drog till gymmet. Kände mig stark. 
Körde ben, boxning och kondition/intervaller 
Behöver träna lite inför Wings for life. 
Har nästan lite ångest inför loppet. Vet ju hur sjukt jobbigt det var över bron. Samtidigt så längtar jag. Var en grym upplevelse. 

Nu ligger jag på soffan. Helt slut. Lite gungig och illamående. 
Har varit lite för mkt idag. 
Blir ju gärna så att man går "all in" när man har en bra dag. 
Glömmer att jag inte orkar...


Veckan har varit ganska bra. Den har gått väldigt snabbt. 
Emma har ju påsklov. Hon och en kompis i klassen övade på hip hop dansen igår. Dom ska på sin första danstävling den 1/5. Spännande. 

Helgen blir lugn. Vi ska bara vara hemma. Städa inne och fixa ute. Kanske grilla om det blir ok väder. 
Ska försöka springa. Kanske lite längre om det går. Gör ju fortfarande ont i ryggen där jag slog i senast jag ramlade. 
Är blå/svart än. 

Nu är frågan, ska jag gå och lägga mig eller ska jag hämta lite glass och svulla lite?
Glass är gott. Och visst är det väl bra mot illamående? Sova kan jag ju göra sen 

Ha en bra helg ❤️


Pssst. Den här har min vän Helena målat. Jäklar vad duktig hon är. 
Nu ska den ramas in och hängas upp 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar