Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 30 mars 2017

Gåsmamman

Alltså allvarligt. Hur spännande är inte Gåsmamman?
Jag får stresseksem när jag kollar. 

Idag har jag haft en riktigt skön och soft dag. 
Malva kom i morse och vi har haft det mysig och rolig. Hon är så härlig nu. Går runt och lullar lite överallt i huset. 
Vi sjunger,dansar och leker. Har varit ute och gått två gånger. 
Min syrra kom på en kaffe. 
Jag och Malva hämtade Emma i skolan och hon hade en kompis med hem. 
Dom åkte sen på dansen med Micke. 

Tilda kom och tog en fika innan hon tog med Malva hem. 
Jag har gjort Mindfulnessläxan. 
Tvättat och plockat lite. Men mest har jag bara softat, trots att det ändå har varit fullt upp hela dagen. Skönt. 

Har fortfarande massa vätska i kroppen . Kanske måste ringa läkaren och få vätskedrivande?
Gör mer o mer ont i knäna. Och jag har lite ont i ryggen. Hade det även igår så det beror inte på att jag har burit en del på lilla Malvis idag. 
Kan det ha ett samband med att jag har ont i knäna och fötterna? Är ju rejält svullen. 

Nu ska jag gå och lägga mig. Är fullt upp i tre dagar nu så jag behöver sömn och vara utvilad. 

Idag har jag haft en väldigt bra dag. Jag kan bara hoppas att kommande dagar blir lika bra. Jag ser fram emot en rolig helg ❤️







Just det, igår pärlade jag lite.  Att pärla 3 armband tog väldigt lång tid och tog mycket kraft...men jag kände att det var kul igen och jag har fått nya idéer.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar