Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 26 mars 2017

Skönheten och odjuret

I kväll var jag , Emma och syrran Amanda  på bio. Vi åt på McD och sen kollade vi på Skönheten och odjuret. Den vad bra. Fin film. Men kanske liiite för mycket sång för min smak. Ni vet så där som dom sjunger i alla Disneyfilmer fast lite extra mkt i denna. Men absolut sevärd och bra. Och jag blev lite kär i odjuret. 


Idag har vi haft en riktigt soft dag. Jag sov till 10.30. What? 
Visserligen var hon ju bara 9.30 eftersom man ställde fram klockan inatt men så kan man ju inte heller tänka. 
Jag var väl trött o behövde sova helt enkelt. 
Tog en pw i det underbara vädret men annars bara haft en lugn skön dag. 
Jag satt ute i solen och åt min lunch idag. 
Våååår ☀️

Målade lite med Emmis. 

Jag har kommit på en ny idé. 
Satte riktiga fjädrar på tavlan och målade även egna. 

Ska göra klart den i morgon. Får se hur resultatet blir. 

Emma gjorde en fin tavla till sin fröken Malin. 

I går var vi på Pinchos med mamma, pappa ,två av mina systrar och Kim
Sen vidare hem till Amanda o Kim på spelkväll. 
En trevlig kväll. 

Och nu har jag massa poäng på Pinchos och äter gratis nästa gång. Perfekt. 
Fast nu får det dröja ett tag tror jag. Tills det kommer in några nya rätter. 

Nu ska jag se lite på filmen The Fury. Den är så bra. 
Sen sova sova säng säng säng

Natti 😘

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar