Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 28 mars 2017

Vår

Vilka sköna dagar det har varit. Sol, varmt o skönt. 
Mycket häng i trädgården både igår och idag. 
Emma har lekt med kompisar efter skolan och varit ute hela tiden. Underbart. 

Idag har mamma hjälp mig att putsa fönster. Jag varken kan eller vill. Är verkligen värdelös på det. Och det är så trist. Så då kan ju dom som är bra på det och vill göra det få göra det istället. 
Och så har lilla fina familjen Wisth varit här. Mys. 

Jag har besökt gymmet idag och även tagit en kortare löprunda och en liten promenix. 
Men jäklar vad vätska jag har i kroppen., särskilt knän o fötter. 
  

Gör ont i knäna när jag går och springer 
Inte olidligt ont men det känns.

Idag hörde jag av läkaren i Linköping. Det ska i dagarna vara en träff med min läkare, öron och neurokirurg och så ska det planeras vad som ska göras under op och sen fastställs ett datum. 
Men det skulle bli i vår sa han. 
Hm...är ju vår nu. ?!?
Fast det är det ju iof sig under april med så ja...ingen stress. Bara att vänta.

Idag har jag haft en bra dag och känt mig pigg. Inte störts så mycket av Prins T heller. 
Igår var däremot en sämre dag , på alla sätt och vis, men inte se bakåt utan framåt. 
Hoppas på ännu en bra dag imorgon. 

Imorgon har jag lite att styra med så jag behöver energi. 

Ikväll har Emma o jag haft tjejmys. Micke är iväg på nåt event med Kalmar FF. 
Och vi har haft en mysig kväll hemma. 
Igår la jag mig strax efter 21. Ser ut att bli en repris idag. 

Natti 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar