Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 16 mars 2017

Loppis

Idag har jag fortsatt rensa här hemma. Vi ska stå på loppis två ggr i april. Och det är liksom inget svårt att få ihop grejer.
Böcker, inredning, kläder, väskor, skor, böcker...allt. 
Pjuuuh!

När jag rensade lite i källaren hittade jag Patrics första skor. 
Så söta. Jag blev alldeles lipig. 

Vi har sparat Emmas första skor oxå 


Fint minne att spara ❤️

Jag var förbi hos Tilda förut och fick se Malva gå. Hon har tagit några steg förut men nu går hon verkligen. 
Farmors lilla trollunge. 
Som jag älskar detta lilla barn. 

Vi har köpt henne ett par fina skor. 

 
Passar ju perfekt nu när hon har börjat gå. 

Inatt sov jag hela natten. Första gången på evigheter. Inte ens Prins T störde. Underbart. Vaknade utvilad. 
Och jag har haft massa energi idag. 
Gav mig ut på en löprunda. 
Gick kanon


Finns hopp om att klara springa Wings for life, om inget annat stället till det. 

Jag var hos mamma på en kaffe. 
Satt ute i stolen en stund här hemma. 
Rensade och grejade. 
Gjorde lite vårfint i köket 


Cyklade o hämtade Emma i skolan. 
Hem o fixade lite till 
Emma och Micke drog på dans. 
Emma ska ev vara med på sin första danstävling i maj. 

Cyklade till Tilda på en kaffe 
Fortsatte rensa här hemma

Nu som först satte jag ner rumpan i soffan och tänker inte röra på mig mer förrän jag ska ta mig in till sängen.  

Har som sagt haft fullt med energi idag men nu är jag helt slut och tinnitusen är hemsk. 
Kanske har hållt igång lite väl mkt idag men det gäller att passa på när energin finns. 


Imorgon ska jag springa innan frukost. Men bara en kortis. 
Ska in till stan och fixa naglarna och sen träffa Åsa och Lisa på en fika. 
Sen är det helg. ❤️



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar