Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 2 mars 2017

Vår

-Mamma kan jag få chips 

Aldrig har dom orden känts så självklara som nu. 

Vi har en liten chipstokig tjej i familjen. Och när hon nyss frågade om chips kände jag för första gången : Yes! Ät en hel påse om du vill. 
I över ett dygn har hon kräkts. Varje timme. Inte fått behålla ens en klunk  vatten. 
När hon kräkte inatt så och var helt utmattad så tänkte jag att imorgon ( idag ) måste vi nog åka in med henne så hon får dropp. Lär ju vara kraftigt uttorkad. 

Hon somnade tillslut efter sista kräkningen inatt och vi sov ut ordentligt idag. 
Hon känns piggare. Tack o lov!
Nu blir det att tvätta, sanera , städa , sprita hela huset. 

Ut med dåliga "bassilusker" och in med nya friska krafter.

Jag är helt slut. Kroppen strejkar på nåt vis. 
Kraftlös och öm överallt. Magknip. 
Varit några påfrestande dagar på många sätt. 
Och Prins T för ett jäkla liv i mitt öra. Vill dunka huvudet i väggen. 

Tror jag ska ta en lång pw sen. Kanske ut och försöka springa lite lätt. Lyssna på en ljudbok och bara andas. Flåsa om jag springer hehe 
Iallafall tänka på nåt annat. Typ inte tänka alls. 

Vi skulle ha passar Malva idag men vinterkräksjukan satte stopp. 
Tyvärr. Saknar lillfisen ❤️

Nu vill jag ha vår. Nya krafter och ny energi. 
Jag vill banne mig ha ett helt nytt liv. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar