Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 3 mars 2017

Rädd

Först en kortare löprunda. Sen en kaffe intaget ute i trädgården, första det här året. Härligt. 
Sol ger så mycket energi. 

Sen ringde läkaren från Linköping. Då gick musten ur mig totalt. Har skakat och gråtit. 
Öronkirurgen och neurokirurgen har efter att ha kollat igenom min journal , gått igenom alla mina tester, röntgen mm
beslutat sig för den op som är mest krävande och riskfylld. 
Ta bort balansnerven helt.  
Och då lyfter man på tinningloben för att komma åt den. What????
Mitt face. 
Jag hörde knappt vad han sa. 
Han pratade om neurokirurg, nerver, hjärnvätska, ingreppet, tinninglob...
Jag minns bara vissa saker som jag skrev upp på en kuvert som låg på bordet. 

Jag har en känsla av panik i bröstet. 
Kan inte tänka klart. Allt bara snurrar. Miljoner tankar på en gång. 

Han sa att dom skulle försöka få till ett samtal dagen innan op om själva operationen så jag slapp åka dit två gånger. 

Kallelse för op skickas ut så snart dom hittat en tid. 

Nu är det nära. Nu är jag rädd. Riktigt jävla rädd. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar