Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 14 mars 2017

Kurator

Innan det var dax att åka till kuratorn hände det jag nästan gått och väntat på. Dropattack. Ramlade i köket. Slog armen i en tröskel. Gick bra. 
Slog inte ner så hårt. Men visst gjorde det lite ont. 
Det gör som gör mest ont är i hjärtat. Det gör ont att behöva gå igenom det. 
När det hade hänt idag kände jag på nåt vis tacksamhet över att operationen snart ska bli av. 
Det går inte leva så här. 

Tror det var stressen över pappas bouppteckning och samtalen idag som stressade upp mig. 
Kanske var det på G ändå, var ju ändå ett tag sedan, eller så är det just stress och oro som triggar igång det. 

Skönt att få prata av sig hos kuratorn. Hon har varit min "räddning" ett tag nu. 
Samtalen med henne och att jag får gå Mindfulnesskursen hjälper mig så otroligt mycket. ❤️

Emma följde med en kompis hem efter skolan. 
Jag har legat och vilat en stund. Är så dålig på att lägga mig o vila. Att bara vara. 
Men jag ska försöka bättra mig på 
det för jag känner verkligen att jag behöver det. 

Ha en bra kväll 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar