Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 14 mars 2017

Moment 22

Sovit sjukt bra inatt. Stenhårt. Inte ens Prins T har lyckats störa mig. 
Men är jag utvilad för det? Nä. Känner mig galet trött. Trött i huvudet, grus i ögonen och sliten i hela kroppen. 

Satte mig i morse och började på min mindfulnessläxa. 


Sen blev det låååååångt samtal ang min biologiska pappas bouppteckning. 
Jag blir så trött. Moment 22. 
Jag förstår deras regler. Förstår varför en bouppteckning måste göras. Men jag förstår inte hur det kan ligga på mig när han har en fru. 

Nu ska jag iaf försöka avsäga mig allt så nu ska myndigheten jag pratade med idag kolla upp detta med en jurist. 
Känner att jag vill att allt detta ska vara över snart så en sten från mina axlar försvinner. 
Livrädd att vite ramlar ner hos mig snart. För tiden för bouppteckning har gått ut för länge sen. 

Känner mig lite låg idag. Orolig i kroppen. 
Trött i kroppen. 
Försökte ut och springa men dog typ efter 3km. 
Så jag sprang 3 och gick 2. 

Snart ska jag till kuratorn. Passar mig perfekt idag när jag inte mår så bra. 





"Att ständigt vara empatisk och försöka tillfredsställa andras behov är stressfyllt"
/Mindfulness 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar