Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 9 mars 2017

Cellprovskontroll

Vaknade yr tidigt i morse. Tyvärr när jag vaknar yr hjälper det inte att jag går upp o tar min medicin för då är snurret redan i full gång. Är bara att härda ut. Sen tar jag en illamåendetablett för att slippa kräket. 
I morse var jag helt matt. Låg kvar, orkade inte gå upp. 
Emma la in några gosedjur för att jag inte skulle behöva vara ensam när dom åkte. 
Snällt av henne..men...jag tyckte fanken dom var creepy. Låg och försökte blunda men varje gång jag bara tittade till lite så satt dom bara där och glodde. 
Jäklar vad dom stirrar 
Till slut slängde jag täckte över dom. 
Somnade om en liten stund. 
Nu har jag precis ätit frukost. 

Börjar piggna till. Ska plocka lite sen ska jag ta en pw till gymmet. 
Köra lite balansträning fram till det är dax att hämta Emma och hennes kompis i skolan. 

När Emma är på dansen ska jag på cellprovskontroll. 
Tacksam över att vi har den möjligheten och att man blir kallad till det men jag kan inte påstå att det är särskilt trevligt. 
Men bra att det blir gjort. 

Sen blir det tjejmys för Emma o mig ikväll.
Skönt att få vara själv med lilla skruttan en stund. 
Har ofta dåligt samvete när det kommer till Emma. Jag är så trött på kvällarna och ligger mest bara. Orkar knappt prata ibland. 
Känns som att hon inte får den tiden hon behöver från mig. 


Tänkte på en sak idag:
Det finns dom människorna som frågar hur man mår för att dom verkligen bryr sig. Sen finns det som frågar för att själva få en möjlighet att prata om sitt. 
Jepp. Så är det. 

Ha en bra torsdag ❤️


Snälla snälla snälla. Låt mig få veta min op tid snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar