Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 4 mars 2017

Operation

Idag var första dagen Emma kom utanför dörren,på flera dagar, och fick lite frisk luft. 
Vi är fria från kräket nu men alla är ändå matta, trötta  och har ingen riktig aptit än. Inget smakar gott. 

Vi hämtade Malva och gick till lekplatsen. 



Vi tog en fika hos mamma o pappa.
Malva somnade i vagnen på vägen hem och sov nästan 2 timmar utomhus. Härligt. 

Sen har det varit fullt ös hela dagen och kvällen. Lek, bus och bad. 




När Malva hade somnat drog jag ut på en liten löprunda. Sen hämtade vi mat, gyrostallrik, och kollade melodifestivalen.
Äh, vet inte vad jag tycker om mello iår. Tycker typ varken si eller så, bu eller bä. Men blev ändå en smula chockad när Loreen åkte ut. 

Jag känner mig ofokuserad och disträ. 
Dels är det tinnitusen som bråkar. Helt slut i huvudet. Tror fanken jag blir knäpp snart. 
Sen går tankarna hela tiden till operationen. 
Har läst om ingreppet. Aj! Hjälp!
Känner mig typ livrädd. 
Jag är nära lipen hela tiden. 


Tror jag ska lägga mig snart. Misstänker att lilla Malvis lär vakna tidigt imorgon. 

Sen har jag en date med min vän Ingela som tillfälligt lämnat skåneland. ❤️



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar