Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 2 mars 2017

Suddigt

Jag lämnade "kräkhuset" förut och gav mig ut och sprang. Lyssnade på ljudbok. Stängde av efter 4 km och tänkte börja gå hemåt. Men näää jag hade lite krafter kvar. Så jag satte på en låt ,på repeat, som jag blivit tokkär i och så sprang jag 2 km till. 

6 km trots att kroppen strejkar. 
Bra där Malla. 
Sprang ju inte som om jag hade eld i baken men absolut helt ok tempo och bra flås. 


Nu ikväll har jag varit helt slut. Ont i huvudet , sus i örat och haft svårt att fokusera på tv. 
Tycker att jag har sett suddigt oxå. 
Vet inte om jag bara är extremt trött. 

Imorgon ska jag fortsätta städa här hemma. 
Kanske springa en runda igen. Är så jäkla nice att lyssna på ljudbok. Då tänker jag inte på att jag springer. 

Emma får vara hemma imorgon med. 
Hon är piggare men fortfarande matt, hängig och har inte fått i sig helt mycket att äta än. Hon har ont i magen men det är ju inte så konstigt. Har nog fanken kräkts 50 ggr utan att överdriva. 
Dessutom smittar man tydligen 48 tim efter  sista kräkningen ( som var tidigt i morse ) så hon får helt enkelt hålla sig hemma. 
Mycket bortfall från skolan pga  sjukdomar senaste veckorna men nu är det slut på det. 

Nu ska vi vara helt friska o fulla av energi resten av året. 

I wish...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar