Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 21 mars 2017

Rocka sockorna

Idag har Emma studiedag och vi har haft älskade lilla Malvis här. En dag med mys, lek o bus. Hon ger så mkt energi och man blir så glad av att vara nära henne. 
Hon är så duktig och går en hel del nu. Snart lär hon springa runt hela tiden. 

Och självklart har vi kört rocka sockorna idag. 
Jag tycker att det är en bra grej. En fin tanke. Och bra att tidigt få in hos barn att olika är bra ❤️


Mamma har varit här på en kaffe. Och min lillasyster Lina oxå. 











Jag har sovit bra inatt men är ändå helt slut. 
Riktigt trött i huvudet. Ja i hela kroppen. Funderade eg på att springa ikväll men tror jag hoppar över det. 
Får se. Är så skönt att springa oxå. 
Göra av med dålig energi. 
Känner mig ledsen. För varje dag som går och jag inte fått tiden för op känner jag mig mer o mer uppgiven. 
Vill så gärna veta NÄR det blir. När jag ska opereras. Struntar i om det är i maj. Men bara jag får veta NÄR. 

Det är så förbannat jobbigt att vänta. Frustrerande. 
Stressande. 
Och jag känner mig orolig. 
Känner mig som ett nervvrak. 
Vill bara gråta. 

Behöver planera in lite saker. Ha något att göra. Så jag inte bara går och väntar. 
Imorgon gymmet. Sen ska jag faktiskt försöka pärla lite. Eller måla. 
Bra tidsfördriv och även avkopplande. 

Nu är det dax att börja med middagen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar