Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 15 mars 2017

Pms

I morse när jag skulle fixa mig för att åka in till stan hade jag lite smått panik. 
Hade inget att ha på mig. Har visserligen pms men hittade inga kläder alls. 

Fick på mig nåt iaf och åkte in till stan och lunchade med Sara. 
Skönt att komma hemifrån lite och umgås en stund med någon som inte är familjen. 
Känns ibland som att jag ruttnar bort här hemma. 

Ikväll har jag rensat i min garderob. "Maj gadd". Rätt underligt att jag i morse tyckte att jag inte hade några kläder att ha på mig. Jag har ju galet mkt kläder. 

Får nog bli köpstopp för mig ett tag framöver. 
Och istället sälja lite av det jag har...

Idag ringde min chef.  Jag hade bett om att få komma och arbetspröva nånstans innan op. 
Får ju inte jobba på mitt gamla jobb, natt eller ensam, så jag skulle få testa nåt annat ställe. Eg efter op men jag frågade om jag inte kunde få komma nånstans nu innan op oxå för jag vill ha nåt annat o tänka på än att bara gå och vänta på att få opereras. 
Så min chef skulle kolla upp nåt ställe. 
Men då ringde hon idag och tyckte att jag skulle vara hemma fram till op och vila upp mig. Var tydligen ingen idé att jag började nånstans innan op. 
Nähepp. 
Misstänker att dom bara inte orkar hitta nåt ställe. 
Men jag orkar inte ens bry mig. Känns som att det finns annat att lägga energin på. Det är deras förlust. Jag kunde ju faktiskt varit en tillgång nånstans. 

 Idag på bussen in till stan bara sprudlade idéer/text till en bok jag klurar på. 
Nu ska jag bara få ner det på ett wordblad oxå. Orkar ju aldrig sätta mig vid datorn. 

Nu ska jag snart lägga mig
Är trött, har huvudvärk, hostar,det brusar som fanken i örat, jag har ont i kroppen efter fallet igår och nyss tappade jag bara helt plötsligt min lilltånagel. Aj! ...och så pms på det. Underbart. Är som en tickande bomb. Snart smäller det! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar