Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 18 mars 2017

Jag är HSP

HSP-Highly sensitive person

För ett tag sedan sa någon till mig att jag nog är HSP
Va fan e det tänkte jag?
Fick en bok:

Nu äntligen har jag läst den. 
Finns några påstående i boken och i princip ALLA stämmer på mig 😳🙈




Jag är alltså HSP. 
Då börjar jag förstå lite och många bitar börjar falla på plats. 

Att det skulle behöva ta tills man( jag) är snart 43 år för att förstå...men bättre sent än aldrig. 


Sitter och gör min Mindfulnessläxa. 
Hittade några roliga bilder på nätet. 


Så sant så sant. 
Jag älskar kursen jag går på och börjar mer o mer förstå vad Mindfulness är och hur man använder det. 
Men det är inte lätt att ändra ett tankesätt 
Eller ett beteende man länge haft. 

Men det är spännande att lära sig nya saker och vad som faktiskt händer och hur man kan förändra och 
förändras.  ❤️

Idag ska jag bara vara. 
Njuta av varje minut. 
"Känna livet i mig"

Det bästa är att jag ska spendera dagen med barn och barnbarnet. Och äta lunch på stan. Mys. 

Men först ska jag ut och ta en löprunda i regnet. 

Trevlig helg ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar