Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 29 mars 2017

Bra terapi

Egentligen borde jag vara van. Det får liksom aldrig kännas riktigt bra och jag får inte vara på topp i för många dagar. Näää det går inte. 
Men så svårt att vänja sig vid att må bra ena dagen och vara full av energi och nästa dag få krypa mellan säng och toalett. 

Har precis gått upp. Vaknade inatt av att Prins T hade fest i örat. Låg och försökte somna om när det började trycka helt hemskt i örat. Svårt att förklara känslan. Det liksom spänner inifrån som om nån blåste en ballong på insidan som inte får plats. Känns som att det domnar bort bakom örat o fram i kinden. Och så fick jag huvudvärk. Gick upp och tog en tablett. Lyckades somna om men vaknade sedan yr. 
Kräktes så jag trodde jag kräktes upp lungorna. 
Helt yr o matt fick ja krypa från toan till sängen. 

Sen somnade jag iallafall om. Hörde inte ens när Emma och Micke åkte iväg till skolan/jobb idag. 

Nu sitter jag här. Trött, tung i huvudet, brus i örat, svullna rödsprängda 
ögon och tycker livet är allmänt trist. 
Den härliga känslan jag hade i kroppen igår är borta. 
Skulle ha träffat en vän idag men istället sitter jag här o deppar. 

Tur att det är mulet och grått ute. Då kan jag bara vara hemma och tycka synd om mig själv. 

Skönt att nån annan i familjen oxå tyckte synd om mig. 
Fanns en fin liten lapp nu när jag kom upp 


Jag tror jag ska måla lite. Kanske pärla oxå. Det brukar vara bra terapi. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar