Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 11 mars 2017

Optiker

Igår var vi som sagt hos optikern med Emma
Hon ser INTE dåligt. 
Det enda var när hon läser på nära håll är att hon ser bättre om det blir lite förstorat. Men det är tydligen vanligt i denna åldern. Ögat hänger inte med när kroppen växer...typ. 
Så man gör inget åt ser nu. Men ny synkontroll efter sommaren för att se att det inte har ändrats. 

Så...då återstår dilmettat med Emmas huvudvärk. 
Hon har ofta ont. Nästan varje dag i skolan senaste veckan. 
Nu i två dagar har hon haft ont i nacken oxå. Och precis bakom örat vid käken. 
Börjar fundera på om hon har bettfel?
Får ringa läkare och tandläkare på måndag. Utesluta nån form av vitaminbrist , om det är nåt med tänderna ja eller nåt annat. 
Inte bra att ha så mycket huvudvärk. 
Kan inte vara normalt. 

Vi försöker köra mindre padda här hemma. Tänker att det kan ge huvudvärk. Men, den använder hon ju inte i skolan?!

Igår kväll var vi på Pinchos. Mycket trevligt. Sen avslutande vi med att ta ett glas hos Fotis. Väldigt mysigt restaurang/pub. 

Vi var hemma rätt tidigt , 22.30, då la vi oss direkt. 
Så idag vaknade jag utvilad till sol ute. Underbart. 
Nu har jag ätit frukost, småtittar lite på Lets Dance på paddan. 
Tror jag snart ska ut och springa. 

Ikväll ska vi hem till lilla familjen Wisth på lite käk och mellomys ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar