Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 23 mars 2017

Små ljuspunkter i vardagen

Vaknar upp med tryck i örat, sus o brus, ont i huvudet och ögonen (?!?) trött i kroppen ... ville bara inte gå upp. Drog täcket över huvudet och somnade om. 
Har nyss förflyttat mig från sängen till soffan. Solen skiner, fåglarna kvittrar och jag önskar att det hade gett mig energi. Men Nää. Känner bara blääää. 
Ingen bra dag alls idag. 
Ingen ork i kroppen. Vill bara lägga mig, stänga in mig. Inte träffa nån eller prata med nån...bara somna och vakna när allt är över. 

Hoppades på en bra dag idag men den blev fan sämre. 
Men...


...det är bara att härda ut och försöka hitta dom små ljuspunkterna. 
Får börja med att ta en kaffe ute i solen kanske. Lyssna på ljudbok.  Det ger iaf lite energi. 
Sen hämta Emma i skolan. Hon ger mig mycket energi. Fina lilla Emma. Kommer alltid och kramar mig innan hon går till skolan. Och ropar högt vid dörren, innan hon går:
-Mamma jag älskar dig 

❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar