Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 10 mars 2017

Energi

Idag har jag verkligen haft energi. Varit som en duracellkanin. 
Gick till gymmet i morse. Pratade förvisso mer än jag tränade. 
Hopplöst när det är folk man känner på gymmet. Särskilt när man har ett behov av att prata. Som jag hade idag hehe

På vägen hem från gymmet träffade jag en gammal barndomsvän som jag stod och pratade med en lång stund. 
Hon är så mysig. Saknar henne verkligen. 
Tänker på good old times. 
Vi pratade om att ses snart. Kolla gamla kort och prata minnen. 

Hem och lämnade av maten jag hade handlat. Ut och sprang 5 km. 
Sen har jag plockat o grejat. 

Nu sitter hela familjen på bussen in till stan. 
Först till optikern med Emma. Hon har haft mycket huvudvärk en period och vi misstänker att hon ser dåligt. 

Sen ska vi träffa svärmor och hennes särbo på Pinchos. 

Jag känner mig pigg, glad och full av energi. 
Bäst att njuta så länge det varar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar