Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 12 mars 2017

Springer ifrån ångesten

Idag har det varit en riktigt skön söndag. 
Sovmorgon deluxe. Blev lite senare i säng igår efter en väldigt trevlig kväll hos Patric och Tilda. Vi kollade mello och spelade spel. Längesedan jag skrattade så mycket. 

Efter frukosten idag drog jag till gymmet. Gick på bandet, lite på crosstrainern, boxade på säcken och körde balansövningar. 

Det kom en kompis till Emma. Jag bakade så att dom kunde ta med sig fika och gå till nya lekplatsen som dom byggt nära oss. 
Jag satt och fikade och lyssnade på ljudbok. Bra terapi ...och gott hehe


Jag har rensat och fixat lite. 
Gjorde iordning bland mina klockor och smycken. Rensade bort en hel del. Ändå finns det massa kvar. 

Många av armbanden och ett par halsband har jag gjort själv. 
Blir lite sugen på att börja pärla igen. 

Jag gjorde mindfulnessövningar och läxa till morgondagens träff. 
Blir så sjukt trött bara av dom där övningarna. 
Men det är skönt. Det behövs starta om hjärnan på nåt vis. Och inte tänka på nåt annat en den där rösten som pratar under övningen. 

Jag drog ut och sprang nu ikväll. Vet inte hur långt men höll ganska bra tempo och orkade springa i 40 min. Underbart. Börjar äntligen orka springa lite längre. 


Och det är så jäkla skönt att springa. 
Springer ifrån ångesten. 

Nu en dusch sen blir det ryggläge i soffan resten av kvällen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar