Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 25 mars 2017

En mil

Dra mig baklänges, jag tror knappt det är sant. Jag klarade milen idag. 
Vaknade tidigt. Har sovit sjukt dåligt. 
Emma vaknade oxå tidigt. Förväntansfull över att tranan varit här inatt. Men som han hade stökat till 



Jag tog det lugnt en stund efter frukost sen gjorde jag mig redo för att ut o springa. 
Maj gadd. Blåste en del. Trodde aldrig jag skulle orka. 
Bestämde mig för 5. Sen 7. Ja och sen bara körde jag. Sista km var jobbig. Ont i knäna. Men jag klarade det. Och bra tid. 
Nu finns det hopp om Wings for life. 

Sen har vi varit ute i trädgården nästan hela dagen. 
Emma har haft en kompis här. 
Jag har packat ner grejer inför loppis nästa helg. 
Men annars mest softat. 

Nu ska jag duscha o fixa mig.  Ikväll blir det Pinchos o sen spelkväll hos syrran o Kim. 

Igår var Patric, Tilda o Malva här på middag och lite soffhäng. 
Mysigt. Malva var på ett strålande humör. 
Lekte med grejerna som min vän Lotta hade skickat till henne ❤️



Nähe. Snabbt in i duschen nu. 

Psst. Måste bara visa vårt skåp i köket. Älskar't. 
Gillar verkligen gamla plåtaskar och burkar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar