Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 17 mars 2017

Upp som en sol...

...ner som en pannkaka. 
Märkligt det där. Full av energi ena dagen och sen vakna orkeslös och deppig en annan dag. Skjut mig. Är less på karuseller och berg och dal-banor nu. 

Inatt har jag nog vaknat minst 10 ggr. Tinnitus. Höll på att bli tokig och funderade på att köra in till psyk. 
Han kan verkligen reta upp mig enormt mycket den där Prins T. 
Ljudet gör mig galen. 
Jag var uppe flera ggr på grund av att det geggade i örat. 
Och så hade jag ont i magen. 
All denna medicin. Sjukt vad piller jag äter nu. Och dom kraschar min mage. 

Ja det blev inte många timmars sömn inatt inte. Max 2-3. 

Jag hade tänkt ut och springa när klockan ringde idag men näpp. Bara att somna om en stund till. 

Ingen bra dag idag men det är då jag ska öva på att "mindfulla". 
Tänka bort jobbiga tankar. Andas. 
( Usch.  Är eg sjukt less på att höra, andas. Det gör jag ju för fan hela tiden. )

Men jag ska ju träffa två vänner på stan idag så lite kul blir det ju trots allt. 

Igår kväll ville Emma att jag skulle fläta hennes hår. 
Hon ville ha vågigt. Hon ville se ut lite som en Bratz idag. 
Jo men så att eh...hon har fantasi iaf. 

Min fina lilla skrutt. ❤️


Nu kör vi helg. Och den ska fanken bli bra 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar