Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 7 mars 2017

Ljudbok

Älskar verkligen att lyssna på ljudbok. Igår kväll la jag mig tidigt och lyssnade och när jag blev trött stängde jag av och somnade sen på stört. Inte ens Prins T störde mig. 
Och peppar peppar...jag har sovit jättebra inatt. 

Lyssnade även på ljudboken på gymmet idag när jag gick på bandet och även nu i em när jag tog en pw. Helt underbart. Jag tänker knappt på att jag går. Är helt inne i boken.  
På pw:n nu i em/kväll innan middagen så mötte jag en vän på vägen som jag hade sällskap med en bit. 
Tänkte på hur lite jag träffar mina vänner nu för tiden. Träffar knappt familjen heller.

Vi skulle haft gäster i helgen men ställde ju in det pga att Mr Kräk hade härjat med oss. 
Annars är det inte så ofta vi träffar några nu för tiden. 
Vi har visserligen varit i Sthlm två helger under februari. 
Men jag saknar faktiskt att ha lite gäster hemma. 
Får nog se till att bjuda hem några snart. Eller kanske hoppas på att vi blir inbjuda till några. 

Idag har jag som sagt gymmat, sen rensat och plockat lite här hemma, "mindfullat" mig lite och gjort min läxa, tagit en pw och sen lagat mat. Pannbiff sås o potatis var det på menyn. 

Emma har haft en kompis med hem idag. Dom drog till pulkabacken. 
Det enda positiva med snön är väl just det,  att barnen är ute och leker. Får frisk luft och blir så där härligt röda om kinderna. 

Trots mycket sömn inatt är jag rysligt trött. Sitter vid köksbordet nu och jag somnar nästan. 
Får nog lägga mig tidigt ikväll också. 

Imorgon ska jag hinna med att rensa skåpen i hallen och ett besök på gymmet innan jag hämtar Emma. 
Annars blir det nog rätt soft. 
Patric och Malva kommer på middag imorgon em. Mys. 
Jag pratade lite med Malva i telefon förut. 
Farmors lilla hjärta.

Hoppas verkligen på att få en tid för op denna veckan. 
Det gör inget om det dröjer flera veckor innan själva operationen blir bara jag får veta NÄR den är...

Detta stressar verkligen sönder mig. 
Tror det är därför jag är så trött 

Nähe...förflytta sig från köksstolen till ryggläge i soffan kanske?

Trevlig kväll!

Fin bild på Emma o Malva ❤️



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar