Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 1 mars 2017

Jag är boven

Inser nu att det var nog inte "bara" bakis jag var från lördag natt till måndag lunch. 
Jag hade nog blivit påhoppad av Mr Kräk och nu är jag boven. Jag har smittat Emma o Micke. 

Det har varit en enormt tuff natt och dag för Emma. Hon började kräkas kl 23 igår och har kräkts minst en gång i timmen hela natten. 
Kräktes alldeles nyss oxå. Hon är helt utmattat. Och precis som det var för mig får hon inte behålla minsta lilla dricka. 
Men hon kämpar på med att dricka o få i sig vätskeersättning. 
Och hon klagar och gnäller ingenting lilla gumman. 
Det var sjukt läskigt inatt. Hörde hur hon började hulka. Skyndade mig in i hennes rum. Hon låg på rygg och kräktes. Det rann längs halsen och ner i sängen. Hon märkte inget. Hon sov. Jag väckte henne i panik. Superläskigt. Hon kunde ju ha kvävts. 
Hon gjorde så två gånger till under natten. 
Jag har sovit max 1,5 timme inatt. 
10 min hit o dit mellan kräkningar, ta hand om Emma o tömma spann. 
Micke tog vissa rundor men jag kunde ändå inte slappna av och sova. 

Imorse började Micke också att kräkas. Så nu spritar jag toaletterna och tömmer spann på löpande band. 
Vilken pärs. 

Februari har varit rolig på många sätt men oxå fylld av sjukdomar och andra tråkigheter. Trodde mars skulle vara bättre. Förhoppningsvis blir den bättre även om starten inte var så bra. 

Ska städa och sanera huset. Sen vill vi har sol,vår och energi. Och no more bassilusker. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar