Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 11 mars 2017

Ångest

Fattar inte varför den där ångestkänslan bara kryper på ibland. Och paniken som trycker över bröstet. 
Mådde jättebra igår. 
Mådde bra när jag vaknade idag. Utvilad. 

Sen började jag känna oron i kroppen.  Jobbiga tankar som snurrar 
Stack ut och sprang. Lyssnade på ljudbok. Sprang 5 km. 
Kom hem. Satte mig ute i trädgården och åt lunch. Sen fick jag mer o mer tryck över bröstet. Det är så obehagligt. 
Svårt att andas. 
Pulsen stiger till 300, känns det som iallafall. Jag mår illa. 
Måste lägga mig. 
Ligger och gör en mindfulnessövning. Fokuserar på andningen. 
Kändes snabbt bättre. 

Nu sitter jag ute i solen igen. Försöker slappna av. Försöker komma på vad som triggade igång ångesten?
Tänker en hel del på op. Kan det vara det?

Suset i örat har stegrat. Känner mig matt och lite gungig. 
Men trycket över bröstet har släppt. 

Emma och Micke åkte till Västerslät och Emma har fått träffa sin favorit, Emma, i Sveriges mästerkock. 
Vilken lycka. 

Nu blir det vila resten av dagen tills vi ska till Patric och Tilda på Mellokväll ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar