Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 3 mars 2017

Vit lögn

Jag ljög just för Emma. En vit lögn. Kan hända att hon kommer på mig men då får jag erkänna. 
Vi sa precis att vi skulle se Kändisbarnvakten och Wildkids ikväll och så sa jag att det inte var nåt Fångarna på fortet ikväll. Det är det egentligen. Men jag är såååå less på att se det. Vill hellre se På spåret. Men fångarna brukar vara vårt fredagsmys. Iaf i 40 min sen ledsnar Emma ändå på att se det och sitter med paddan. Så jag ljög. Men jag ser det mer som en vit lögn  😬
Och när jag sa att det inte var nåt Fångarna ikväll sa hon bara: Nähepp. 
Hon kanske inte vill se det heller egentligen. Hoppas. 
Äh går att se på tv 4 play annars. 
Blir säkert en alldeles utmärkt fredag. Trots att Fångarna på fortet är "inställt"  #badmom


Nu sitter jag "bakis" och dricker mitt kaffe. 
Mr Ménière kom på besök inatt och drog med mig på tivoli. Virvelvinden igen. Att han aldrig tröttnar. 
Yr och illamående men...jag kräktes inte. Ett halleluja moment 🙏🏻

Ska pigga på mig lite. Dra och handla och sen faktiskt ut och gå/springa lite. 
Sol ute idag. Energi ✨

Hoppas på att på få post idag med
 som ger mig första tiden till Linköping. 
Känner på mig stt det kan vara på G snart. Bara en känsla....

Helgen blir lugn. Vi skulle haft gäster imorgon men styrde av det. 
Kändes inte så kul när kräket härjat här. Dessutom är vi alla rätt trötta och hängiga. 
Men Malva kommer nog imorgon iallafall. 
Och så ska jag träffa fint folk från skåneland på söndag. Blir en bra helg det här. 
I can feel it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar