Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 6 mars 2017

Snö

Måndag, ny vecka och med den kom snöööööööön. Igen. 

Ja det är väl bara att gilla läget även om det suger. En av sakerna jag får lära mig mig på mindfulnesskursen, att det är onödigt att lägga för mycket energi på saker vi inte kan påverka. Tex snö. 
Varför gnälla och älta. Den försvinner ju knappast även om jag gråter efter sol och vår. 

Har varit på mindfulnessträff idag. Verkligen älskar det. Härlig grupp oxå som är lätt att prata inför och med. Och jag tar åt mig och tar in av allt föreläsaren pratar om. Så mycket som är så vettigt. Och så självklart egentligen. Men ändå så svårt att göra/jobba efter själv. 
Men...bara början av kursen. 10 ggr kvar. Jag hoppas på att lära mig mycket och få många verktyg att arbeta med. 

Idag körde vi meditation liggandes. Jag somnade nästan.  
Fick en hel del läxa till nästa tillfälle men det känns bara kul och jag längtar till nästa vecka. 

Har tagit två kortare pw idag. Kallt men skönt med frisk luft. 
Svårt att springa i det här vädret. 
Får nog bli ett par gymbesök istället denna veckan. 

Annars så är allt som vanligt. Jag ramlade igår. Drattade på rumpan rejält. Om det var pga att det var halt eller en dropattack  vet jag inte.
Det susar och brusar i mitt öra och jag är allmänt trött och ofokuserad. 
Min mage har ballat ur totalt. 
Uppblåst som en ballong och jag är lite illamående och har halsbränna. Alla dessa jäkla mediciner förstör den. 

Har även en tryckande känsla över bröstet. 
Smått panik när jag tänker på op. Samtidigt som jag vill ha det gjort...typ nu. 

Nu ska jag lägga mig i soffan och där ska jag ligga tills det är dags att förflytta mig in till sängen....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar