Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 9 december 2018

Andra advent

Nu går det i en rasande fart mot jul. Som vanligt hinner jag inte riktigt med. Fast tycker det har gått ännu snabbare i år. 

Äntligen börjar jag få lite julfeeling. Hela den här helgen har varit väldigt lugn, skön och mysig. 

Igår åkte vi och hälsade på Patric i hans nya butik i Oskarshamn. Är så stolt över honom. Sen gick vi runt lite och tittade i "byn". Åt lunch. Hälsade på tomten. Och så tog vi en fika innan vi åkte hem. Mysigt att hänga med min sonhustru och barnbarnen. 

På kvällen hade Emma en kompis här och dom lagade maten, tacos, dukade och gjorde mysigt. Dom gjorde det väldigt bra. Vi fick inte hjälpa till nånting. 

Kvällen var lugn. Hade väldigt ont. Jag la mig ganska tidigt. Funderade ett tag på att ringa till ÖNH avdelning eller 1177. Kanske hade behövt kolla upp det. Men orkade inte. 

Det gör ont i dag med. Har liksom blivit som en tjock skorpa runt hela skruven av blod och gegg. Och det är omöjligt att pilla bort. Gör för ont. Det svider och hugger i huden fortfarande. Borde inte antibiotikan ha hjälpt nu?

Idag har vi haft en soft söndag. Tilda, Malva och Vinston kom på fika och så klädde vi granen. Mysigt. Och det blev väldigt fint i uterummet. 

Nu har jag packat min väska inför tre dagar i Västervik. Blir intensiva dagar men det kommer nog bli bra. Rädd bara att det ska göra ont så jag inte kan fokusera på det jag ska. Och ganska trist att behöva sova  kvar där ensam men kanske är bra att jag får rå om mig själv lite.

Nu kolla tv en stund innan sängen. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar