Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 13 december 2018

Återhämtning 

Idag har jag haft en väldigt mysig dag. Mest hängt med barn och barnbarn. Och så sonhustrun Tilda. 

Först frukost där hemma i morse. Sen kom Tilda och barnen hit på middag. Och när Patric hade slutat jobba kom han också hit. En rolig  kväll. Vi har väldigt kul när vi umgås. Blir ofta mycket skratt. Båda barnbarnen somnade gott i soffan. 


Fick så fint pyssel av Malva idag som hon hade gjort på förskolan. 

Det är jag Micke och Emma. 

Nu har jag kommit till den åldern när man verkligen uppskattar barns fina pyssel. Inte bara säger: Åh vad fint och sen tänker, hur länge måste jag ha det framme innan jag kan smyga undan det. Hehe. 

Nä nu blir jag verkligen glad på riktigt. ❤️


Nu ska jag försöka sova. Jag är trött. Trött i kroppen. Trött i huvudet. Trött i hjärtat. Trött i själen. 

Jag mår helt ärligt inte så bra. Känner mig liksom tom. Som att jag bara har stängt av. 

Tror jag behöver ha en rejäl vilodag imorgon. Återhämtning. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar