Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 2 december 2018

Försvunnet bagage

Vilken helg jag haft. Även om jag är helt slut nu så har det ändå gett mig energi och jag är lycklig i själen. 

Helgen har varit fylld med lite av varje. Julmarknad, Carolas julshow, härliga vänner, shopping, tjejfest, show på Golden och party långt in på natten. 

Jag har varit rätt trött i helgen men igår innan tjejfesten började så sov jag en stund. Tur det. Hade nog aldrig orkat med kvällen annars. Är fortfarande förkyld och hostan vill inte ge med sig. Kanske är därför jag är lite extra trött. Idag somnade jag på flyget hem. Och även en stund på soffan nu ikväll. 

Jag har haft rejält ont vid skruven idag. En bultande känsla. Nu ikväll  när jag skulle tvätta rent så blödde det runt skruven. Inte konstigt att det gjort ont. Blir lite orolig. Vet inte om jag ska ringa läkaren imorgon eller inte. Ska ju dit på tisdag. Hade varit skönt att slippa åka dit innan. Men blöder det imorgon bitti så måste jag väl kanske. 

Mitt vanliga flyt med allt. Klart det ska strula med skruven nu oxå. Suck. 

Och som sagt, på tal om flyt, min väska kom inte med planet. Jo men så att eh...det går bra nu. Mediciner, neccesär ...allt där i. Gaaah!

Dock pratade jag med flygplatsen nu ikväll och väskan är med på sena planet till Kalmar. Skönt. 

Nu ska jag sova. Denna veckan är hektiskt. 

Möte med jobbet. Besök på ÖNH. Träffa Audionom. Taktil massage. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar