Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 22 december 2018

Robot

Nu har jag krupit ner brevid Malva. Hon ska sova här inatt. Mysigt. Vi har firat Emma idag och haft en väldigt trevlig och rolig kväll.


I morgon laddar vi för uppesittarkväll hemma hos fina familjen. Och innan dess ska jag göra en efterätt till julafton , saffranskladdkaka med små tomtar på. Och så ska vi ta en runda i pulkabacken. 

Jag är så rysligt trött. Har rejält ont. Har inte alls varit i form senaste dagarna. Känner mig som en radiostyrd robot, typ. Bara är och gör. Orkar knappt tänka eller känna. 

Samtidigt som jag vill njuta av julen så känner en del av mig att jag längtar tills den är över så jag kan få sova och göra ingenting. 

Imorgon ser jag iaf fram emot en mysig kväll med sonen och hans fina familj.

 Julafton blir väldigt lugn. Lite aktiviteter på dagen men sen tror jag vi kommer ligga i soffan och se en film. Emma vill se Grinchen. 

Juldagen ska vi fira hemma hos min syster. Jag har fixat lekar, frågesport och musikquiz. Det kommer bli kul. Annandagen har jag lovat Emma stan och kolla rean. Men sen ska jag bara sova i flera dagar tror jag. 

I går var vi på ett fantastiskt julbord på Stufvenäs med våra härliga vänner. En rolig kväll med mycket skratt. Och framför allt väldigt god mat. Jag är egentligen ingen julbordsälskare. Men det "kalla" bordet här var super. Så mycket goda röror, sill, lax mm. Äskar’t. Tog knappt inget alls av det varma. 

Nähe. Bästa att sova nu. Lilla prinsessan som ligger brevid mig kan vakna väldigt tidigt i morgon om jag har otur. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar