Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 17 december 2018

Skruv lös

Ok, jag tror jag har en skruv lös. På riktigt. Låter ju rätt kul men inte särskilt roligt alls egentligen. 

Har svidit rejält runt skruven senaste dagarna och jag har knappt kunnat tvätta rent runt skruven  pga smärtan. Nu ikväll när jag kände med fingret vid skruven så kändes det helt konstigt. Som att den liksom flyttat sig lite. Som att det sticker upp en kant på ena sidan. 

Så här ska det ju vara. Strecket är mitt huvud/huden. Knoppen ska vara över. 


Men nu känns det som att nästa kant/form på skruven liksom petar upp. 

Typ så här



Det gör galet ont. Går knappt vidröra skruven och huden runt om. Micke kände nu och det känns vasst på ena sidan av skruven. Jag kände också. Så har det inte känts innan. 

Allvarligt. Vad händer?

Jag blir så ledsen. Och rädd. Blev svimfärdig. Kallsvettig och yr. Hjärtat slår snabbt. 

Jag vill bara gråta...och kräkas. 

Mamma, hjälp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar